mandag 20. september 2010

Mine første kantareller!

Jeg har vært på sopptur. Prøvde i fjor også, men da uten resultat.
I år ble det full kurv med kantareller.


Ettersom jeg ikke er noen soppekspert plukket jeg bare det jeg var sikker på var kantareller. Men allikevel syntes jeg det var sikrest å få en kyndig person til å ta en titt.



Hun hadde også vært på sopptur samme dag, og hadde funnet litt fler sopptyper enn meg. Og heldige meg fikk noe av fangsten hennes også. Svart trompetsopp og traktkantarell.





Nå er fangsten forvellet og fryst ned i vente på en bedre viltmiddag.


3 kommentarer:

  1. Mmmmmm, sopp er deilig! Jeg har ikke kunnskap til å plukke sopp, men skal få være med et nabopar. Ha det bra. Klem

    SvarSlett
  2. Har vært på sopptur en gang i mitt liv, så kantarellen er det sikreste for meg;) men det er nydelig til et godt kjøttmåltid.

    ha ei flott uke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Herlig gyllen fin sopp. Ja kantareller er vel skogens gull. Selv kunne jeg tenkt meg å plukket litt, men aner ikke hvor jeg finner de, og de som vet av de, vet å holde det hemmelig. Så det får bli butikken på meg.

    Men så utrolig herlig med selvforsynt mat.

    Tenker dette skal smake godt i forskjellige retter.

    Klemmer fra Ann<3

    SvarSlett