tirsdag 1. september 2009

Høst!



Endelig HØST. Jeg synes faktisk høsten er den beste årstiden. Kanskje er det fordi jeg selv er født på høsten?

Jeg gleder meg til alle fargene som snart er her.

Jeg gleder meg til å sitte i sofaen med pleddet rundt meg - fyr på peisen - stearinlys - og et håndarbeid så klart.

Det eneste jeg ikke ser fram til er to våte, skitne langhårete hunder som må spyles og vaskes
flere ganger om dagen. Men det hører med det og.





Jeg "tjuvstartet" høstfølelsen litt på søndag med å lage elg gryte. Greit å bruke opp siste rest av elgkjøtt fra fjoråret før det kommer ny ladning i fryseren.




Skulle vel vært med et glass vin her, men siden vi ikke hadde noe som passet til viltkjøtt ble det annet drikke til.
I dag har jeg forsøkt meg på rognebærgele. Og det ble da faktisk gele. Så da gleder jeg meg til å smake. Skulle jo hatt det på søndag da, men, men..... blir jo andre anledninger.
Nå skal jeg ut å kjøre avkommet til ridetime og fotballtrening. Godt man ikke er arbeidsledig;-)

3 kommentarer:

  1. Hei.Enig med deg att høsten er ei fin årstid.Det er så mange fine farger.Jeg å er høst dame ca fiorten dager igjen til jeg og Andreas fyller år.Hæle dussen for noen søte fine og hærlige vover.Får så lyst til å være god med dem.Å Elg kjøtt er bare kjempe godt med god viltsaus oppå.Ha en riktig fin Tirsdagskveld til deg og dine.Bodil

    SvarSlett
  2. Jeg er også født på høsten, men er et vår-og sommermenneske...derfor tar jeg til meg alt positivt som dere sier om høsten;) Elgkjøtt, åå det så nydelig ut!!
    Ha ei fortsatt god høstuke!

    SvarSlett
  3. Høsten er fin, når det spraker i peisen og boka ligger klar med en god kriminalhistorie koser jeg meg masse!!!!

    SvarSlett