lørdag 29. august 2009

Noen som husker disse?

Da jeg rotet rundt i strikkesakene mine fant jeg en genser som var nesten ferdig. Manglet bare å felle av halsen og feste tråder.

Det er så typisk meg at ting blir liggende i lange tider før det blir ferdigstilt.


Dette er genseren som kom til Skiforbundets 100 års jubileum i 2008. Det vil si at den har ligget godt gjemt i en pose i to år.
Men ikke nå mer. Nå er den klar til kalde dager:-)


Jeg har også strikket to gensere til som er gitt ut i forbindelse med OL eller VM.



Denne laget jeg til mannen i huset, men jeg må innrømme at jeg ikke husker hvilket mesterskap den hører til




Denne kjenner vel alle igjen? Genseren fra OL på Lillehammer i 1994.

Stadig kommer det noen nye mønster som jeg bare må lage. Og så dukker det opp noe annet som jeg også bare må lage. Så må det andre vente en stund.


MEN til slutt kommer det fram i lyset igjen:-)






4 kommentarer:

  1. Hei, Kjerstin
    Først og fremst må jeg si at du har et flott navn - min eldste søster heter også Kjerstin. Min mor så en svensk film for mange, mange år siden - hovedpersonen i filmen het Kjerstin og var så søt. Da min mor fikk sin første datter, fikk hun dermed navnet Kjerstin.

    Ellers vil jeg si at jeg dessverre kjenner meg godt igjen i nesten ferdige prosjekter (tror det gjelder mange...)

    Legger meg til som følger av bloggen din og adressen i listen min, så finner jeg tilbake til deg. God lørdagskveld. Klem fra Jannicke

    SvarSlett
  2. Nydelige eksemplarer av ski-genserne!! Har en stor pose full av vintergensere fra tidenes morgen;) Jeg blir også bitt av basillen når flere flotte kommer samtidig...og da blir det flere prosjekter på gang...og en og annen ufo;)
    Kos deg i kveld!

    SvarSlett
  3. Hei.Virkelig nydelige gensrer.Dem blir nå god til vinteren i kalde dager.Ha en riktig fin Lørdagskveld.Bodil

    SvarSlett
  4. Du er sannelig en reser med strikkepinnene du!
    Jeg kan strikke det jeg lyster jeg også, men blir utolmodig og har lett for å legge det fra meg og da blir det liggende.
    Slike ulgensere overlater jeg til min mamma å strikke ;O)

    Ha en fin uke!
    Klem fra Linda

    SvarSlett