tirsdag 17. august 2010

Den gode, gamle Mariusgenseren.

Satt og surfet litt rundt på nettet da jeg kom over det bildet her:



Det populære mønsteret kommer tilbake i nye former.



Bilder fra Shit skateboard company og Onepiece.

Jeg hadde aldri en Mariusgenser selv, men husker de var veldig populære på 70-tallet.

Her kan du lese mer http://www.lillunn.no/default.pl?showPage=181

Det kjente motehuset Dolce&Gabbana har også laget en kolleksjon inspirert av det norske mønsteret. Ta en titt på http://www.side2.no/mote/article2844689.ece
Har problemer med linkinga her selvfølgelig.....

Noe var da ikke så værst, men kan styre meg for en del av de plaggene der:-)



Foretrekker nok helst den gode gamle......

2 kommentarer:

  1. Hei.Den var kjempe fin.Stilig med hette.Det har jeg ikke sedt før.Fint med Marius mønsteret.Kjekt att det blir tatt vare på.Ha en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  2. Hvordan går det med produktene under? Jeg har nå så vidt prøvd foundationpuddderet...virker greit;)
    Enig med deg ang Mariusgenseren;)
    Karius-skjerf: legg opp 4 masker, strikkes i glattstrikking, øk 1 m i begunnelsen på hver 4. rettpinne. Strikk til nesten et nøste er oppbrukt. Da fortsetter du å felle en maske i beg av hver 4. rettpinne til 4 m gjenstår.
    Lykke til! Klem;)

    SvarSlett